Wednesday, March 14, 2012

Isu SBPA selesai

~Bismillahirrahmanirrahim~
assalamualaikum wbt

Hampir 3 bulan lamanya isu ini diperdebatkan. Alhamdulillah segalanya telah selesai kini.

"cikgu dapat banyak la, kami ni sikit je" banyak sungguh ayat2 seumpama ini yang dilontarkan semenjak isu SBPA dan pada pandangan saya ia tidak akan pernah selesai...ada seorang kerani menyatakan ketidakpuasan hatinya terhadap suaminya yang mendapat lebih kenaikan berbanding dirinya di laman soasial..logiklah kerana suaminya itu seorang doktor. Kata seorang sahabat bukannya mudah nak mendapat ijazah, penat tau belajar. Apatah lagi bagi seorang doktor. Maka adalah wajar bagi mereka-mereka itu mendapat lebih kenaikan berbanding yang lain.

hmmm..secara peribadinya saya terima segalanya dengan hati yang terbuka..dapat banyak, alhamdulillah...dapat sikit pun, alhamdulillah..rancang perbelanjaan dengan baik..infaqkan sebahagian daripada rezeki yang diperolehi ke jalan Allah.


Al-Baqarah [177 ]…. kebajikan itu ialah berimannya seseorang kepada Allah,  dan hari akhirat, segala malaikat, segala Kitab, dan sekalian Nabi;  danmendermakan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim,  orang miskin,  orang yang musafir,  orang yang meminta-minta, 

Aali-imran [92] Kamu tidak sekali-kali akan dapat mencapai (hakikat) kebajikan dan kebaktian (yang sempurna) sebelum kamu dermakan sebahagian dari apa yang kamu sayangi. Dan sesuatu apa jua yang kamu dermakan maka sesungguhnya Allah mengetahuinya.

insyaAllah...walaupun sedikit rezeki yang diperoleh, ia akan cukup dek kerana keberkatan daripada Allah SWT. 

sumber:

No comments:

Post a Comment