Friday, January 28, 2011

P&P

9tahun lepas saya merasakan saya telah melaksanakan tanggungjawab saya sebagai seorang guru dengan baik..tapi pada tahun 2008 saya mula sedar, P&P saya membosankan..sehala..terlalu tertumpu kepada peperiksaan..apa yang menyedarkan saya? siapa yang menyedarkan saya? MURID..peluang mengajar murid Tingkatan 2, telah membuka mata ini..maybe coz diaorg ni budak2..suka main2...diaorg yang cadangkan supaya main 'explore race', coz dah bosan belajar..hehe..so, tercetuslah 'food chain-explore race'...memang fun..bertitik tolak daripada situ, saya mula mengubah p&p sehala..sedar atau tidak, menggunakan perisian & video2 juga membosankan murid-murid dan juga sehala..p&p adalah sesuatu yang aktif..murid perlu bergerak..pembelajaran melalui pengalaman..

aktiviti kelas Januari~2011 blum.gif ...ke arah penerapan Kaedah Pelbagai dalam P&P




saya ingin menyeru diri saya sendiri dan guru-guru sekalian, jom kita sama-sama memantapkan pembelajaran & pengajaran (p&p) di dalam kelas dan pelbagaikan aktiviti ko-kurikulum..agar murid tidak lagi BOSAN berada di SEKOLAH..

No comments:

Post a Comment