Saturday, March 19, 2011

LOST

Bismillahirrahmanirrahim..

sometimes I lost myself in my buzy world..at this point I know I need some good advices from others..senang nak bagi nasihat kat orang tapi diri sendiri kelam kabut..hehe..so, saya akan ke laman2 motivasi untuk bagi injection kat my motivation level...

bukan susah dan bukan jugak senang to be a good teacher this day..perlu bijak mengurus..bak kata my 4th pengetua, kadang2 kita perlu jadi seperti seorang chef yang pro cam dalam siri 'Top Chef-DIVA channel' tu..atas dapur ada lebih daripada 5 kuali dan semuanya dikendalikan dengan baik dan tidak hangus...good point..but bos, my workselalu hangus ma..how? so, persoalannya..macam mana nak jadi seorang yang terurus dalam urusan kerja seharian & kehidupan seharian..

di sini saya kongsikan hasil pembacaan saya di laman2 motivasi..

1. Cabar Diri Untuk Maju~
Cari peluang baru, bermakna anda perlu strategi baru dan pengurusan diri yang baru..kerana corak kehidupan yang baru akan memberikan anda lebih semangat untuk mengubah pengurusan diri ke arah seorang yang lebih hebat.

2. Just Do It!!
Siapkan kerja esok pada hari ini dan berhenti merungut serta memikirkan bebanan kerja yang diberikan..menyalahkan organisasi juga tidak membawa sebarang faedah.

3. 'Get into the habit to finish up what you start'
Senang kata, alang2 dah buat..buat sampai siap..jangan TANGGUH2..

4. Catatkan
senaraikan kerja2 yang perlu disiapkan kat whiteboard, handphone, buku catatan..supaya diri sentiasa alert..buat sasaran dan jangkamasa tuk disiapkan..

**moga anda dan saya dapat menguruskan kerja2 Dunia Pendidikan kita dengan lebih baik hendaknya..Amin

sumber>>
Tip-Tip Pengurusan Diri (1)
Tip-Tip Pengurusan Diri (2)
Tip-Tip Pengurusan Diri (3)

No comments:

Post a Comment